-A A +A
Неделя 19 Ноември 2017

Мобилният център по приемна грижа за втори път в Казанлък

Мобилният център по приемна грижа за втори път в Казанлък

Мобилният център по приемна грижа ще бъде за втори път на площад „Севтополис” в Казанлък на 6 август 2009 г от 10.00 часа. В интервала от 10.00 до 13.00 часа двама социални работници от Областен център по приемна грижа, гр. Стара Загора, ще запознаят казанлъчани с възможностите и начините по които могат да помогнат на децата от старозагорските институции.
През това време социали работници и доброволци към Сдружение „Самаряни” ще раздават информационни материали и книжки с детски истории. За малките ще има обособен детски кът, където ще могат да рисуват, апликират и моделират с пластелин, докато социалните работници разговарят с родителите им. На откриването, което беше преди една седмица, гражданите на Казанлък проявиха интерес към инициативата. Много голям беше потокът от хора и запитванията бяха конкретни и целенасочени. Надяваме се, че колкото по-често сме сред гражданите и директно ги информираме, толкова по-голям е шансът скоро и в Казанлък да намерим приемни родители.
Очакванията и целите на Сдружение “Самаряни” относно откриването на информационни центрове по приемна грижа през летния сезон са свързани с дългосрочно поставените задачи – да се намерят повече семейства за децата от старозагорските домове за деца, лишени от родителска грижа.
За проекта “Приеми ме! “
Успешното развитие на услугата приемна грижа като алтернатива на институциите за деца се разглежда като ключов момент от реформата на системата за грижи за децата. Приемната грижа позволява на децата, лишени от родителска грижа, да растат в семейна среда. Целта е да получат максимално добра грижа и възможност за развитие. Приемната грижа е социална услуга, която дава реална възможност за намаляване броя на децата, настанени в институции.
Сдружение “Самаряни” в партньорство с УНИЦЕФ и АРК -България, работят по създаването на областен модел за развитието на услугата “приемна грижа”. Основна част от работата е застъпническата кампания за повишаване чувствителността и информираността на обществото относно тази социална услуга, както и за усъвършенстване на нормативната уредба и нейното прилагане.