-A A +A
Четвъртък 23 Ноември 2017

Великолепната шесторка

Великолепната шесторка

Вторият сезон на „Великолепната шесторка" започва на 22 септември в 20.00 часа по bTV. Шоуто, което създаде нов модел на благотворителност в България, ще се излъчва в най-гледаното време на bTV в продължение на 3 месеца. Мисията на шоуто, което отново се реализира в партньорство с УНИЦЕФ, е да събере средствата, с които ще бъде закрит дом за деца на възраст 0-3 г., а именно домът в Шумен. За целта УНИЦЕФ ще създаде мрежа от услуги за подкрепа на семейства и родители на малки деца, която ще се превърне в модел за затваряне на домове за бебета и превенция на изоставянето. Слоганът на предаването е «Семейство за всяко дете!» Престоят в дом е най-пагубен за бебето. Той води до необратими последствия за развитието му и му отнема всички шансове за нормален живот. Последните проучвания посочват, че броят на децата от 0 до 3 години, отглеждани в домовете за медико-социални грижи, остава сравнително постоянен в продължение на 10 години. В момента в тях се отглеждат около 40% от общия брой на децата, отглеждани в специализирани институции в страната. Всяка годината държавата финансира с милиони отглеждането на изоставени бебета и малки деца по изключително неефктивен начин, без да предлага качествени услуги, необходими за тяхното нормално физическо развите и без да осигурява ефективна подкрепа за семействата. Дългосрочната цел и на второто издание е, създаване на модел за закриване на дом за бебета от УНИЦЕФ, който отговорните институции да интегрират в законодателството и да приложат в цялата страна. Ани Салич - едно от най-обичаните лица на bTV и посланик на добра воля на УНИЦЕФ - отново ще води „Великолепната шесторка". Изпълнителен продуцент на шоуто отново е „Глобал филмс", а режисьор - Магърдич Халваджиян. На сцената заедно с Ани Салич ще се изявяват музикалният продуцент Ангел Заберски и група „Акага". Във „Великолепната шесторка" по време на серия от концерти 6 популярни български изпълнители ще пеят в дуети с 6 известни личности от публичното пространство. Сред тях са изявени лица от сферата на театъра, спорта, медиите и др. Звездите ще участват в шоуто на bTV абсолютно безвъзмезно. Формирането на дуетите ще стане на живо пред очите на зрителите в първия епизод на предаването. Всеки може да гласува със sms за своите фаворити сред участниците и техните изпълнения, като средствата ще се събират в сметка на УНИЦЕФ за целите на социалния проект. Предаването на bTV отново ще бъде изцяло позитивно, лишено от скандали и интриги между участниците, така че зрителите от всички възрасти да могат да се забавляват истински, като в същото време подкрепят благородната му мисия. Както и в първия сезон на „Великолепната шесторка" трите мобилни оператора "МТел", "Глобул" и "Вивател", както и компанията "Интерактив медиа сървисис", която ще отчита sms телефонията, ще работят абсолютно безвъзмездно и така от стойността на всеки дарен от зрителите sms (1,20 лв. с включен ДДС), за мисията на шоуто ще отива по 1 лев. bTV и УНИЦЕФ отново ще осигурят пълна прозрачност на изразходването на направените дарения. Всяка стъпка ще бъде проследена в новините на bTV и PRO.BG, на официалната страница на шоуто в сайта на bTV, както и в сайта на УНИЦЕФ. Там по всяко време дарителите могат да намерят актуална информация за хода на проекта, бюджета и всички дейности и разходи по закриването на дома в гр. Шумен и създаването на социалните услуги, съпътстващи този процес. Зрителите, изпратили sms по време на шоуто, ще получават редовно sms отчет за хода на изразходване на даренията, като тази услуга ще бъде предоставена от мобилните оператори безвъзмездно. „Великолепната шесторка" е част от цялостна кампания на bTV Media Group, в която ще участват всички медии в групата - bTV, bTV Comedy, bTV Cinema, PRO.BG, RING.BG, радиостанциите N-Joy, Z-Rock, Melody, Jazz FM, Classic FM и PRO FM, както и всички сайтове на медийната група. Целта е посланията на „Великолепната шесторка" да достигнат до максимална аудитория, така че милиони граждани да променят нагласите си към изоставянето на бебета и да допринесат за закриването на „Дом за медико-социална грижа за деца 0-3". ИСТОРИЯ НА ПРЕДАВАНЕТО "Великолепната шесторка" е първото по рода си у нас благотворително шоу, чрез което в началото на 2008 г. bTV привлече цялото обществено внимание към съдбата на изоставените деца в България. Благодарение на зрителите на bTV, както и на много корпоративни и частни дарители, от януари до май 2008 г. бяха събрани средства в размер на 1 869 788.74 лева. С тях беше осигурена грижа в среда, близка до семейната, за всички деца от дома в с. Могилино, станал печално известен в цял свят след излъчването на филма на Би Би Си "Изоставените деца на България". Събраните средства от "Великолепната шесторка" бяха предоставени на УНИЦЕФ за създаването на социалната услуга "Малка къща за деца" на различни места в страната, така че децата от Могилино да бъдат преместени в среда, близка до семейната. УНИЦЕФ инвестира средства и в специализирано медицинско и рехабилитационно оборудване за нуждаещите се деца, както и в обучение на специалисти, които работят с децата, така че те да достигнат пълния си интелектуален капацитет. Услугата "Малка къща за деца" беше създадена няколко общини, които могат да предоставят възможности за качествени социални и здравни услуги, както и местни специалисти - Русе (2 къщи), с. Гложене (1 къща), Варна (1 къща), Две Могили (1 къща) и София (1 къща). Проектът приключи официално на 31 август 2010 г. с откриването на последната „Малка къща за деца" в община София. Моделът за закриване на дома в село Могилино ще бъде използван за поетапното закриване на всички домове за деца с увреждания у нас , така че по него в момента със средствата от държавния бюджет се извеждат 1386 деца. ПЪЛEН ОТЧЕТ ЗА ИЗРАЗХОДВАНЕ НА ДАРЕНИЯТА ОТ ПЪРВИЯ СЕЗОН НА ВЕЛИКОЛЕПНАТА ШЕСТОРКА УНИЦЕФ благодари за абсолютно безвъзмездното участие на звездите Данчо Караджов и Мариана Векилска, Мариана Попова и Тити Папазов (победители в първия сезон), Рени и Николай Свинаров, Дичо и Нели Иванова от Survivor, Деси Добрева и Мартин Захариев, и Веселин Маринов и Румяна Маринова. Благодарим и на мобилните оператори "МТел", "Глобул" и "Вивател", както и на "Интерактив медиа сървисис", които отчитаха безвъзмездно резултатите от гласуването в благородната инициатива. Промяната на нагласите на обществото към проблема с изоставените деца у нас е първата стъпка към процеса на извеждане на децата, настанени в специализирани институции в България и отглеждането им в подходяща за тях среда.

 

Източник: UNICEF